Periodicitet och digital publicering 13/4
Offside Press driver tre tidskrifter och ett förlag. De har alla olika målgrupper och innehåll: fotbollsmagasinet Offside, tidningen Skriva och Filter Magasin. Dessutom driver de Sveriges största podd om fotboll: Offside podcast. De står med ett ben i det fysiska och ett i det digitala och tvingas ständigt utveckla sig när det gäller periodiciteten av sina publiceringar. Hur och när ska material delas digitalt? Vad ska vara låst, vad bjuder man på? Hur lockar man bäst in läsare och hur hittar man lönsamhet? Det finns inga mirakellösningar eller enkla svar, men man kommer en bra bit genom att testa sig fram. Det har Offside gjort och här delar de med sig av sina erfarenheter.
Ola Carlson, vd på Offside Press, håller i en presentation och sedan är det öppet för frågor och vidare diskussion. Ta gärna med dig dina egna frågeställningar och utmaningar till seminariet.
13 april. Kl 10-11.30 (ca)
Seminariet sker via Zoom.
Anmäl dig till digitalisering@foreningenlagerhuset.se
Digital utveckling för en publicistisk bransch i förändring är ett projekt som drivs av Föreningen Lagerhuset och finansieras av Västra Götalandsregionen.